You, the petitioner
Screen shot 2018 06 12 at 12.27.23

Laagste prijs-garantie bij NS

14 signatures

Om te beginnen de NS, maar uiteindelijk alle ov-bedrijven, zouden een laagste prijs-garantie moeten bieden. Op grond van het abonnement dat je hebt moet je de laagste prijs betalen. Als je teveel betaalde en het goedkoper kon, dan moet je het verschil terug krijgen.

Petition

We

reizigers bij de NS

 

establish that:

  • Reizigers moeten erop kunnen vertrouwen dat ze altijd de voordeligste prijs voor hun reis betalen.
  • Systemen zijn niet zo ingericht dat ze automatisch de voordeligste prijs voor de reiziger berekenen.
  • Losse kaartjes voor een bepaalde periode (bijvoorbeeld een 1- of 2-uurskaart) zijn soms goedkoper dan reizen op saldo met een OV-chipkaart.
  • Door de plicht om in- en uit te checken zijn abonnementhouders duurder uit op bepaalde trajecten of onder sommige omstandigheden.
  • De systemen zijn gebaseerd op problematische uitgangspunten bij het ontwerp en kunnen niet op korte termijn aangepast worden.

 

and request

een eenvoudig formulier (papier, web en app) waarmee je bewijs aan kan (laten) leveren over je gemaakte reis (of meerdere identieke) in vergelijking met een alternatief waarna je het prijsverschil gegarandeerd terug krijgt.

Sign this petition

 
We e-mail you a link to confirm your signature. Your data will not be shared with third parties and remains with the Stichting Petities.nl. Your name and place of residence will only appear if you choose this. Read more about this in our privacy statement.

Details

Addressed to:
openbaar vervoerbedrijf 
Petition desk:
Closing date:
2024-09-10 
Lead petitioner:
ReindeR Rustema 
Website:

History

Signatures